Den tøffe BMWen min.

Når jeg skulle velge bil var det helt klart at jeg så på fargen, for hvem velger vel en bil etter andre kvalifikasjoner? Jeg liker grønn, så da så jeg også på grønne biler. En annen ting som var særdeles viktig var at den hadde navnet BMW, for en gang for ti år siden sa jeg at når jeg skulle kjøpe bil måtte det være en slik. Og som sagt så gjort, min første bil ble en BMW. 

 

Det faktumet at bilen har god plass til barnevogn og bilstoler er jo et stort pluss, og det samme gjelder når det kommer til at den kan dra campingvogna mi. 

 

At det var lyst interiør inne i bilen syntes jeg var råtøft, så kan det diskuteres om hvor praktisk det er med tanke på ungene. Men jeg var i alle fall helt sikker på at skinnseter skulle jeg ikke ha. De er alt for kalde om vinteren og alt for varme om sommeren. 

 

Bilen går godt, og selv om jeg ikke har planer om å kjøre over fartsgrensen er det viktigste at jeg vet at den kan det, og mere til. Den har veldig god kjørekomfort, og jeg har allerde sover mange timer i den. (Selfølgelig når min bedre halvdel kjørte, ellers hadde det vel blitt noen minutter…)

 

Bilen ser sint ut, noe jeg også tror er grunnen til at BMW eiere får et litt ufortjent rykte om at de er hensynsløse i trafikken. (Mulig det er noe fakta i denne antagelsen, men siden jeg ikke liker å høre at jeg er hensynsløs velger jeg å si det imot!) 

 

Om jeg skal klage på noe med bilen må det være at den ikke vasker seg selv, for hvem synes det er morsomt å vaske bil? (Ikke engang når jeg gjør det i hvit bikini blir det gøy, mulig det blir det for eventuelle tilskuere, men jeg synes det er like kjedelig.)

 

Jeg skulle også fått sotet vinduene, med det påskudet om at det beskytter barna fra solen. Det har selvfølgelig ingen ting med at jeg synes det er råtøft med sorte vinduer på disse bilene, det ville jo være helt teit ettersom jeg er voksen…(Helt sant!) 

 

Ellers kan jeg bare si at BMW 525 er en super bil, den drikker lite og den gir den kjøregleden jeg ønsker av en bil. (Til og med når vi har unger og campingvogn med oss på tur!) 

 


(Den er ikke så liten som det ser ut, det er heller snøhaugen i bakgrunne som er ekstrem stor.) 

2 kommentarer
    1. Æh, hopp litt lenger opp på den toppliste greia a! Trenger at hvertfall en blogg med mening og annet en solarium og moods of norway er der oppe, noe en kan kjenne seg igjen i til tider 🙂
      Jeg og kjæresten min har kjøpt oss bil nå(jeg har kjøpt heter det vel, han kjører da jeg ikke har lappen, men det trenger ikke nevnes), stor og fin suv, hvit og lekker 🙂 Som jeg sa til kjæresten, dramatisk nok; jeg har blitt påkjørt før, du vet hvordan det gikk. Nå skal jeg være sjefen(spiller ingen rolle at jeg ikke kan kjøre)! Om jeg havner i enda en ulykke, skal jeg sjefe meg ut av den! <- Den bilen ble det også, så nå skal jeg være litt sjef 🙂 Prøve, hvertfall

    2. Charlotte Marie Huser: Tror jeg trenger litt hjelp for å komme meg opp på den listen 😉 Del gjerne bloggen min med andre om du skulle ønske! 😀 (Men enig i at det kan være fint å lese om annet en det du listet opp!)
      Hehe, greit å ta styringen når det kommer til bil 😉 (Og det er vel ikke så nøye om du ikke kjører, så det hopper vi bare over 😀 )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg