Hengerfeste til traktor?!

Da var tiden inne for å flytte på min andre hjem, den kjære campingvoga mi, og denne gangen skal hun tilbake til sin perfekte vinterplass, langt oppe i skogen. Desverre er ikke veien som går dit like perfekt, og for at den skal komme seg på plass er vi anhengi av traktorhjelp. Jeg har heldigvis søskenbarn med traktor, problemet er at vi ikke har hengerfeste som kan brukes på den. Så hvert år må vi finne tak i dette, og hvert år er vi like dårlig å planlegge.

 

Så nå må vi altså ringe rundt til hele bygda for å finne tak i noe slikt, sjekke om søskenbarnet mitt faktisk har tid og mulighet å dra opp vogna og vi må ikke minst kjøre den utover på de fantastisk dårlige veiene. Og jeg håper bare at vi har litt flaks, så alt går i orden! 

 

Vognen må også vaskes og klargjøres for «vinteren», altså pakkes full av spill, ullklær og ting vi ikke har med oss når vi skal på sommerferie. Vanligvis bruker vi ikke ta den utover før i september, men i år har jeg og mitt beste søskenbarn funnet ut at vi skulle ordne til slekstreff, som er neste helg. Så da må vogna være på plass. 

 

Så om du bor i Tromsøområdet og skulle vite om et hengerfeste som kan brukes på traktor for å dra vanlig henger blir jeg glad for tips, enten så vi kan låne det noen dager eller så vi kan kjøpe det 🙂 Tips gjerne andre om du skulle vite om noen som har slikt å ta kontakt på [email protected] så får du telefonnr 🙂 

 


(Bilde er tatt når hun kom hjem sist, og før vi rygget henne opp til huset vårt.) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg