En uke uten barn, hvordan skal dette gå?

Så skal vi leke barnløse en hel uke, og for å være helt ærlig har jeg ikke det fjærneste anelse om hva vi skal gjøre. Store deler av dagen går med til å oppdra barn, og når de ikke er hjemme så blir det ikke mye tid til overs. Skal jeg liksom bare sitte rett opp og ned på sofaen uten å gjøre noen ting? Uten at noen roper mamma eller at jeg må følge noen av rutinene som høre med rollen som forelder. 

 

Jeg kan jo se på tv, men siden det eneste jeg fant handlet om hårfjerning hos kvinner på alle strategiske plasser la jeg fra meg tanken. Jeg har ingen som helst behov for å se hvor andre damer har hår, og høre på hvor mye det plager dem. (Det holder å høre på min egen sutring når jeg ser mine overgrodde legger…) Noe jeg også tror min bedre halvdel er enig i. 

 

Jeg kunne også disket opp med en romantisk middag, men det gidder jeg ikke. For det første er jeg ikke av den romantiske typen og for det andre inneholder kjøleskapet stort sett bare smør, cola og syltetøy. Ikke mye å skryte av med andre ord. 

 

Vi kunne tatt turen ut og gått en lang tur, men nå har jo værgudene funnet ut at de skal dusje oss litt ekstra, som straff for de tre ukene med sol vi har hatt på ferie. (Og regnklær nekter jeg å lete fram, da blir jeg heller inne!) 

 

Jeg kunne jo også heklet ferdig noen dukkeklær, uten at noen stakk av med garnet eller prøvde å bruke det som fortøyning til lekebåten. Jeg ville blitt ferdig på halve tiden. 

 

Men heller sitter jeg å klager her, over noe som tydeligvis er et luksusproblem. For hvem kan vel klage over for lite å gjøre, når de vanligvis har litt for mye å holde fingrene i. 

 

Om ikke annet kan jeg gå over klagen jeg skal levere på nav i morgen, og ta fatt på den formelle klagen jeg skal sende dem over behandlingen vi har fått. Jeg har også et fjell av klær som trenger vask etter noen uker i campingvogn, samt en leilighet som trenger ganske mye rydding. Så når jeg tenker meg om har jeg ganske mye å gjøre, og har egentlig ingen grunn til å klage. Annet en at jeg savner guttene, som garantert har det fantastisk der de er…

 


En svært liten del av det som vi hadde med oss, jeg kan enda ikke forstå hvordan alt har fått plass i campingvogna. Men en familie på fire tar plass, og når vi i tilegg har en del ekstra utstyr til minstemann blir det mye. Og tydeligvis har jeg utrolig god plass i vognen, for vi følte ikke at den var stappet når vi var borte. Tror nesten jeg må skrive et skryteinnlegg om den også, siden jeg er usannsynlig stolt over å være campingvogneier! 


 

Og enda litt mer bagasje, hadde kanskje med litt i overkant mange sko, men til mitt forsvar fikk jeg brukt nesten alle jeg hadde med! (Utenom de som skal brukes når det er dårlig vær…)

 

 

6 kommentarer
    1. Skriv din kommentar her…
      Er ikke enkelt å være barnløs og en hel uke er fryktelig lenge… Er 9 år siden sist jeg var barnløs i en uke…
      Krysser fingrene for at du finner et hekleprosjekt som er altoppslukene og vips er ungene hjemme igjen!

    2. Fru Stussli: Ja, har aldri vært så lenge borte fra minstemann, og svært sjeldent fra største skatten. Så dette blir helt klart en prøvelse! Har hentet noen oppskrifter på nydlige kjoler som krever konsentrasjon hos mamma, så satser på at de blir å holde meg opptatt 😉

    3. Litt rart å være uten unger.. mine er jo hjemme i Norge.. Mr Monkey som bor her i huset ble hentet av faren på fredag og kommer tilbake tirsdag så det er rolig for tiden…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg