Først tilvenning til kulden, så kjøre hjem.

Siden vi var litt bekymret for værsyken, måtte vi kjøre hjem i små runder. Litt slik som når du skal på et veldig, veldig høyt fjell. Etter tre uker med sol og varme, sier det seg selv at kroppen kan bli litt satt ut av kulden. Og til dem som ikke vet at jeg holder til i Nord-Norge, så er det grunnen. Vår sommer består av regn, iskald vind og maks 15grader. Om vi er så heldig å få noe annet vær, er det rett og slett flaks eller hallusinasjon. Og det er ikke helt umulig at det skulle finne på å snø, noe som forøvrig har hendt i høyden ifølge de lokale avisene. (Nysnø i fjellet, brrrr….) Men nå er vi altså tatt et steg av gangen og blitt vant til kulden igjen, noe som merkes på haugen av skittenklær som vokser. Så da kan vi ta den siste biten av veien hjem, så i kveld vil jeg med andre ord endelig kunne dusje i min egen dusj, og kunne drite uten å være redd for å sette meg fast i det lille doet i campingvognen. Jeg vil også få muligheten til å sende ungene på rommet om de er ulydige, selv om jeg aldri bruker å gjøre det. (Men jeg har altså muligheten!) 

 

Når vi har fått kommet oss til ro etter den lange reisen, og jeg har fått pakket ut alt rote vi egentlig ikke trengte skal jeg skrive vurdering av campingplassene vi har vært innom, etter ønske fra flere av mine lesere. Og siden vi har en hel uke med barnefri, regner jeg med at jeg skal få god tid til dette, såfremst jeg ikke blir å sove alle dagene. For selv om vi har hatt ferie, betyr det ikke at våre hverdagsproblemer ble borte. Men nå er altså campingferien over, og vi sitter igjen med en god følelse. Og jeg tror at guttene har samlet mange fantastiske sommerminner de vil huske når de blir eldre. 

 

Neste uke skal vi bruke den siste ferieuken til å sove, ettersom begge guttene skal bort. Minstemann har avlastning hos besteforeldrene og eldstemann skal til pappaen sin. Og det ser jeg faktisk frem til nå, for det er ikke bare enkelt å bo i tre uker i en liten campingvogn, spesielt ikke med en liten gutt som ikke alltid har det så godt. Men det er helt utrolig hva vi kan bli vant med, så det har gått mye bedre enn forventet. 

 

Så med andre ord ser vi frem til neste sommer, og gleder oss til nye sommeruker på camping. Sol, varme, strand og gnagsår på føttene etter varme dager i fornøyelsesparker og på shoppingtur. 

 


(Vet ikke helt hvorfor det grå felte kom på bildet, men tipper at det må være fordi jeg viste for mye hud. Er jo tross alt en voksen dame?!! og da må jeg vise meg frem som et forbilde. Eller så er det for min bedre halvdel sin skyld, tror han sliter litt når jeg går rundt å frister i min ganske minimale bikini, han bruker jo bare å se meg i vinterklær til vanlig…)

 

PS. Om du har noen spørsmål eller ønsker for nye innlegg, fyr løs! (Eller foresten, skriv det ned her eller send meg en mail!)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg