I dag fikk guttene lov å bråke.

I dag fikk ungene lov å gå ut av campingvognen tidlig, så de kunne krangle litt så naboene våknet. Kanskje ikke så moralsk riktig, men når naboene bestemte seg for å være nattevåkere med lydnivå som overstiger anbefalt nivå, var det på tide at de sto opp litt tidlig. Og det fine med ungene mine er at om jeg ber dem bråke litt ekstra så kan du være helt sikker på at de gjør det. De er dyktige på lyd, og etter bare en liten stund ble det liv i de svenske vognene. 

 

Jeg er glad vi kan gi guttene en god ferie, der deres behov blir satt foran våre. For selv om vi er borte, har vi samme rutiner som hjemme. Ungene får være litt lenger våken, men før klokken ni skal de sove. Desverre var klokken lagt over det når de fikk sove i går, siden det ble ropt utenfor. Og jeg fikk vondt i hjerte når jeg så de små barna som fikk springe rundt i 23tiden på kvelden, mens foreldrene var mer opptatt av egene behov. Det er helt greit at voksene er sosiale med andre, men det skal ikke gå utover barna. Det er ikke greit å la barna være våken halve natten for at du skal sitte å nyte øl eller vin, overhode ikke. 

 

Hva tenker du om dette? Er det bare jeg som er «streng» eller er du enig i at barn trenger rutiner også når de er på ferie? 

 


Fornøyde gutter på ferie 🙂 

6 kommentarer
    1. hmm, denne er faktisk litt vanskelig, jeg mener selv at man ikke skal drikke vin og øl med barn til stede.muligens et glass eller to. At barna er oppe til 11 kommer litt ann på, det har skjedd når jeg ser ungene har det veldig morsomt sammen med andre barn som også er oppe, men normalt sett legger jeg dem som du gjør,altså før 9. De blir gjerne bare slitne og grinete om de er oppe lenger både samme dagen og dagen etter. Noenganger har vi bål og steiker pinnebrød i skumringen og ungene storkoser seg. Ellers har jeg ikke noe imot at folk drikker littegrann så lenge en ikke blir synelig beruset,høylytt og merkbart full, da holder jeg meg selv edru og legger meg med barna, de skal aldri se mammaen sin full. Tror det føles utrygt for dem å oppleve at en voksen de stoler på pluttselig forandrer seg og det vil jeg ikke mine barn skal føle. Trygghet er så viktig 🙂

    2. Er mot drikking når barna er der, og for gode rutiner også på ferie. Men om ungene er i godt humør og leker godt med andre, kan man drøye det litt. =) men ikke for sent. =)

    3. slankerinna: Ja, skulle kanskje skrevet at dette var barn i 3-4årsalderen, større unger kan godt være litt lenger våkene om de ikke er overtrøtte, og er av de ungene som sover lenge om morgenen. Skrev et nytt innlegg om dette i dag, siden jeg blir så frustrert over alle de som er synlig beruset når barna er tilstede.

    4. familienreiseglad: Ja det er mye å si om temaet, et par glass er greit. Men når de voksene er synlig beruset og små barn springer rundt sent på kvelden er det ikke greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg