Bilder av enda en fornøyelsespark.

Så bestemte vi oss for at en kjøretur til Stockholm måtte prøves, til tross for alle advarsler om at bilistene der var ekstreme. Men nå har det seg slik at enten er de ekstreme og vi enda værre, eller så er det bare oppskryt at det skal være så krevende å kjøre der. Veiene var fantastiske med den luksusen at alt var skiltet, ikke som i Tromsø der du kjører på kjentskap en del plasser. Men av en eller annen grunn besto halvparten av de som kjørte av “nølere”, som ikke klarte å få gassen i bånd når de skulle kjøre på grønn. OG av alle ting stoppet de for å sjekke om det var grønt, før de kjørte videre. Ekstremt irriterende for oss. Ikke hadde vi med oss gps heller, men det var godt skiltet så vi fant fort frem. Parkering kan være krevnde, men ikke vanskligere enn lørdags formiddag i Tromsø. Så etter noen runder fant vi ledig parkering. Dyrt var det også, men det er vi også kjent med fra før. (Prisene er ikke så mye bedre i Tromsø…) Vi fikk også vite at vi ikke måtte betale bompenger, siden vi er utlendinger! (Og om vi hadde måtte betale ville det blitt maks 60kr.)

Ikke noe å si på skilting og veifelt. Og så lenge vi fulgte med på skilting gikk det supert å kjøre til målet. 

Når vi kom frem holdt jeg på å dø av sult, så vi valgte det første spisestedet vi fant. (Inne i fornøyelsesparken GrönaLund.) Maten var det ingen ting å klage på, og jeg ble straks i bedre humør når blodsukkeret ble stabilt. 

Utsikten fra parken, det var sol og ekstremt varmt. Så egentlig skulle vi vært der en annen dag, holdt på å smelte i varmen. Er jo ikke vant til slikt. 

En av karusellene, så veldig gøy ut. Men når det er to små gutter med så må slike stå for seg selv, vi holdt oss heller til de mindre og søtere.

Jeg var i veldig godt humør, helt sant! Minstemann var nøye og sjekket at belte var riktig. “Mamma, PASS dæ nu!”

Dumbokarusellen, gikk faktisk fort til å være en barnekarusell. Flaks at jeg ikke blir dårlig, ettersom jeg sikkert tok tusen runder iløpet av de fem timene vi var der…

Fant også huset til en av de kjente figurene vi leser om regelmessig, helst 3-4ganger på samme dag. Så det var stor stas for guttene. 

Minstemann inspiserer huset til Gubben og Findus. Han kunne fortelle at sko ikke hørte hjemme der, og at det var rotet. 

De fant også en litt mer morderne sak inne i huset, og det var jo ikke noe sjokk at de samlet seg rundt den. Tror det var et spill av et eller annet slag. 

Klesvasken til gubben, minner meg på at jeg må legge ut et innlegg om tidenes beste vaskerom på en campingplass. Hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve en slik standar!

Kunne virkelig tenkt meg den komoden, men siden den var limt fast i gulvet og veggen kunne jeg ikke gjemme den i bukselommen på vei ut. Desverre…

Ski på nattbordet, sån i tilfelle du vil lufte det litt på vinteren. 

Og det er jo helt normalt å ha en høne på hattehyllen, i alle fall hos alle som har barn. (Du kan også bytte bort ordet høne med kanin, hest, ku osv, unger klarer de meste!)

Den kunne jeg også tenkt meg, samt tapeten på veggen. Men samme problem som med den blå, det var limt fast. (Også alle bildene, eldstemann sjekket flere ganger for å være sikker!)

Et kjøkken etter barnefamiliers standar, ingen ting på rett plass.

Det var faktisk så varmt at den enorme blyanten smeltet, helt sant! 

Mulig noen har vært veldig trøtt på morgenen, ettersom tannbørsten har fått selskap og er havnet på kjøkkene. Kjente meg ganske mye igjen, så trivdes godt i dette huset!

Musehus, minstemann syntes vi kunne lage dette hjemme. Jeg er ikke helt enig!

Lille meg i en tekopp. Ikke så lett å ta bilder av noen som spinner i ring, men må bare skryte av min bedre halvdel som faktisk fikk veldig mange gode bilder av oss!

Og når vi er på tur må jeg helt klart være turist, selv når vi sitter i bilen! Og vi er i sverige, til tross for nabobilens reg.nr. 

Og til slutt et bilde av, ehm ikke helt sikker egentlig. 

Det har vært en strålende dag, sol og varme, fornøyde unger og glade foreldre som har gitt ungene sin et fantastisk ferieminne. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg