Burger, bading, hekling og biler.

Da er en ny dag over, og jeg har garantert fått litt etterlengtet brunfarge på kroppen. (Og da snakker jeg ikke om sand og flekker som jeg vanligvis er dekket med!) Vi har vært ute hele dagen, og det var to slitene gutter som sovnet etter noen få «mamma, jeg må tisse og mamma jeg er tørst!» Ikke dårlig til at de skal sove i samme rom som oss, og har tusenvis av grunner til at de ikke får sove. (Det er for lyst, det er for mørkt, det bråker osv!) 

 

Dagen startet med en aldri så liten tur på en caravanbutikk så vi fikk kjøpt inn noen nødvendige deler til campingvogna mi, så tok vi lunsj på MAX, som har verdens beste kyllingburger og løkringer. Jeg håper virkelig at maten fester seg på rumpa å lårene, ettersom jeg trykket i meg en enorm mengde mat bare fordi jeg synes det var nydelig. 

 

Så var det tid for bading, og blåsing av badedyr. Og jeg fikk konstantert at lungene mine ikke er så gode som før i tiden…(Guttene valgte selvfølgelig de største badelekene de fant, å snille foreldre som vi er sa vi at det var greit. Uten å tenke konsekvens!) Vi var mange timer på stranden, som hører til et svært vann, og hadde det kjempefint. 

 


(Badelekene var så store at mann og barn ble små i forhold til dem…)

 

Etter dette måtte vi dra å se på tusenvis av råtøffe gamle biler, og noen nye. (Skal se om jeg ikke legger bilde ut av noen av dem etter hvert, må bare finne ut hvordan jeg fjerner hoder og nummerskilt!) Det er tydeligvis et av de største treffene for slike biler, og jeg må si meg veldig fornøyd med at vi fikk oppleve dette. 

 

Jeg har også funnet tilbake til lysten å hekle, og har laget denne dukkekjolen. Koselig å kunne sitte med litt håndarbeid før leggetid. Har lagt ut et innlegg om dette på håndarbeidsbloggen min om du ønsker å se flere bilder. 

 


(En smakebit av den kjolen, trykk på bilde og du får se flere!) 

8 kommentarer
    1. Stilig kjole! Jeg sliter virkelig med heklinga. Skjønner fint lite, men får da til et eller annet, men ikke med sånt detaljnivå som dette (da hadde jo alle feilene mine vist….)

    2. familienreiseglad: Takk 🙂 Har øvd i mange år;) Og de første tingene jeg laget ble ikke like velykket for å si det slik 😛 Så du må bare øve, jeg brukte litt tykt garn og tykk nål den første tiden så jeg skulle se hva jeg gjorde feil.

    3. Bruker ikke akkurat garn da, men tykkere nål en nr 15 skal vel godt gjøres å finne? Prøver meg på fru Stussli sin fillerye (se bloggen for resultat eller er vel mer work in progress da)

    4. familienreiseglad: Oi, ja da skjønner jeg at du kan få litt problemer om du ikke er vant til å hekle 🙂 Det beste er sikkert å holde seg til nål 5-6 og garn som passer til. Men igjen når du er ferdig med filleryen så har du jo øvd masse 😉 (Skal ta en titt!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg