En dag i dyreparken! (Bilder)

Det har vært en strålende dag for voksene og barn i dyreparken, i alle fall det meste av tiden. Minstemann ble desverre dårlig mot slutten av besøket, og hadde veldig vondt. Så det ble masse gråt og frustrasjon. Noe som resulterte i at en rekke forundrede svensker som enten lurte på om vi mishandlet gutten vår, eller om vi dullet han bort. Men vi er egentlig vant til alle blikkene, ettersom det ikke er første gangen. I dag er en av de dagene jeg så gjerne skulle vist hva som feilte han…

 

Men før han ble dårlig hadde vi noen strålende timer med mye moro, og mange nye inntrykk. Så tenker jeg skal dele bildene her, spesielt for bestemor som sitter hjemme i Tromsø. (Som vi også savner veldig masse!) 

 


 

Inngangspartiet til Furuvik, og om du noen gang skulle dra hit å ha kjøpt billetter på forhånd går du helt til venstre der det står sesongkort! (Som vi ikke fant ut før vi hadde stått i kø litt for lenge etter min smak…)


 

Parken reklamere for dens kjendiser! 

 

Sjarmerende type, så ikke helt fornøyd ut med hundrevis av svensker og fire norsker i nærheten.

 

ENDELIG fikk jeg møte disse! Det har jeg gledet meg til lenge, og det var litt spesielt at de var “ute” sammen med oss! 

 

Ekte kjærlighet mellom mor og barn.

 

Enda en mamma med smårampen sin, greit å ta en pause i varmen!

 

Verdens søteste små grisunger, veldig fasinerende å se hvor små de var. 

 

En fuggel! (Dette bilde er til søteste Linda og inneholder en intern sak!) 

 

Fant kuer også, desverre ville den bare vise frem rumpen sin. 

 

Sjekk de her typene, en slum gjeng! 

 

Men kompisen var mer nysgjerrig, og ville heller være litt sammen med oss!

 

En “hopphopp” ifølge min yngste sønn. 

 

“Hm, skal si det var god underholdning i dag. Mange rare småfolk som klistrer nesen mot vinduet ja…”

 

Om jeg ikke tar helt feil skal det være et eller annet dyr på dette bilde også, er bare litt usikker på hva og hvor!

 

Enda en gjeng som bare ville vise meg rumpen…

 

Og så stakk de av…

 

Denne fyren vet å ta livet med ro, det eneste han rørte på den tiden vi sto klistret fast i glasse var hode! (Og vi sto der en god stund, ettersom ungene syntes han var veldig morsom! Nesten litt som bestefar når han ligger på sofaen og ser på TV! )

 

Trehodet sak, aldri sett dem “live” før, bare hørt om dem i bøkene jeg leser til ungene!

 

Enda en fuggel! Men denne forstyrret jeg midt i morgenstellet!

 

“Spring, en norske med kamera!!”

 

De hadde til og med pittesmå dyr! (Mulig at de ikke er en del av programmet, menmen…)

 

På vei inn i eventyrland, kjempegøy for guttene. (Alle tre faktisk!)

 

Litt av borgen vi gikk inn gjennom. Veldig godt laget må jeg si, og en perfekt plass for å ta bilder. Desverre var ikke ungene helt enig så det ble bare noen få bilder der de sprang ut av bilde!

 

En fin liten blomsterknopp som pyntet opp i skogen.

 

En tur inn i jungelen resulterte i dette bildet. 

 

Utsiketen fra eventyrøya. Skal ikke klage på været heller, til tross for litt vind.

 

Guttene mine, sjekket ut et jungeltelt. Jeg holdt meg på god avstand siden jeg ikke ville få håret pyntet med edderkopper og spindelvev.

 

Enda en mann med hus! (Eller dame, ikke vet jeg altså!)

 

Han prøvde virkelig å gjemme seg, flaks at jeg har såpas bra kamera at jeg kunne lure meg til bilde uansett. 

 

Men så kom en av kompisene som likte seg bedre i rampelyset, og det ble noen bra bilder. 

 

Tok en tur i tønner gjennom jungelen, og møtte på denne søte karen som hadde stivnet.

 

Guttene mine, spente på hva som møter dem ute i lyset. 

 

Linda, se en fuggel 😀 

 

Fisker hadde de også 🙂

 

En miniape.

 

Ikke så lett å få gode bilder når jeg sitter i en tønne som spinner i ring og jeg ender med ryggen mot dyrene. 

 

Nå ser vi frem til i morgen når vi skal prøve badeland og flere karuseller 🙂 

2 kommentarer
    1. Så mange fantastisk fine bilder du fikk tatt. Ser ut som dere fikk til en fin dag selvom det ble litt trist for ene gutten din, men sånn er det 🙂 Håper dere får en koselig dag imorgen også! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg