Jeg digger nabobarna.

Jeg må bare si som sant er, at jeg digger barna til de som ligger i en campingvogn nær oss. Ikke fordi de er spesielt veloppdragene, det gjør stort sett det motsatte av hva de stakkars foreldrene sier. (Som jeg forøvrig synes veldig synd i!) Men nå har det seg slik at disse barna får mine til å se ut som englebarn, og det til tross for alle små episoder av trass og verdenskriger vi har iløpet av en dag. 

 

  • Minstemann i vår vogn fant ut at han skulle ta med seg en stein inn i campingvognen og tegne på vinduet. Vi fikk noen flotte riper av dette, men klarte å begrense kunstverket til noen streker. Vanligvis ville jeg vært som en tordensky, men ikke i dag. En av guttene i nabovognen tegnet med stein på bilen deres, noe som resulterte i noen heftige striper som du ikke kan unngå å legge merke til. 
  • Størtstegutten min bestemte seg for at det var helt greit å fylle lommene med sand å legge seg i sengen vår, noen jeg fant ut da jeg skulle sove. (Og jeg kan love deg at det ikke er spesielt gøy å sove på småstein!) Men hvem kan bli sur når jeg ser naboen sine barn fylle en bøtte med sand, bære den inn i vognen og komme ut med den tom! 
  • Minstemann hadde ikke lyst å være med på butikken, og kastet seg ned på gulvet å hylte det lille han klarte i ca fem minutter. (Noe som kan virke som en evighet!) Men så hørte jeg en av barna i nabovognen rope «VIL IKKE» for så å skrike sine modige krokodilletårer en hel time etterpå. Og jeg priser meg lykkelig over at det ikke var oss!
  • Størstegutten fikk klar beskjed om at han ikke skulle gå å grise med vann fra «vannstasjonen», men selvfølgelig måtte han jo vaske sparkesykkelen der. Men jeg tenkte som så at det var helt greit, for det var ikke han som noen timer etterpå sto og spylte vann på alle som gikk forbi. (Igjen må jeg bare si at jeg synes virkelig synd i foreldrene!) 

 

Så til tross for noen små utfordinger iløpet av dagen har jeg funnet ut at vi har det ikke så værst, ungene har det gøy og vi klarer tross alt å få slappe litt av når de har sovnet for kvelden. 

 

 

Noen som husker disse lekene fra de var små? Genial sak som holder ungene i sving en god stund! 🙂 

4 kommentarer
    1. Hannah: Hehe, ikke dårlig 😉 Han er sikkert ikke værre enn andre barn, problemet ligger vel heller i at folk ikke er helt ærlig når de snakker om barna sine;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg