Er vi snart på campingplassen?

Man skulle kanskje tro at det var ungene som var den største utfordringen på kjøretur, at det er de som maser og blir lei etter kort tid. At det var de som ville stoppe hele tiden og de som maset om alt mulig. Men ikke hos oss nei, her er det nemlig jeg som er problemet. Den ganske unge mammaen som skal ta med barna sine på bilferie. 

 

Jeg har ikke ro i kroppen når det kommer til å sitte uvirksom i timesvis, og løsningen har vært alt fra bøker til strikking. Men i det siste har ingen av de delene vært spesielt effektive, og jeg tror at min bedre halvdel har sett med gru på den forestående ferien vår. 

 

Desverre har jeg en del smerter i beina mine, som ofte fører til at dem dovner bort om jeg sitter for lenge i ro. Så jeg har altså god grunn til å stoppe litt ofte. 

 

Når det kommer til maset om at nå skulle vi vært framme og egentlig skulle vi kjøpt cola osv så har jeg ingen ting å skylde på. Jeg er rett og slett umulig. 

 

Men i år har mannen i huset vært smart, han har bestemt at vi skulle kjøpe inn nett som vi kan bruke under kjøring, noe som betyr at jeg i alle fall i noen timer blir opptatt med macen og skrivingen. 

 

(Om du tenker over sikkerhet kan jeg bekrefte at det er en smule usikkert å sitte med en data i fanget, så jeg får bare håpe det ikke hender noe som gjør at den flagrer i hode mitt!)

 

Foresten var faktisk minstemann ute før meg i dag, og etter bare ti minutter i bilen kom spørsmålet om vi var snart på campingplassen. Desverre var det minst 9timer og 40min igjen. Og det er uten stopp for å jage ut fluer fra bilen, tissepauser, prøve å tissepauser, spising, strekke på bena osv. 

 

Heldigvis er guttene noen englebarn i bilen, og selv storebror som skulle få lov til å være våken så lenge han ville sovnet før klokken ble 2200 eller 2300, ikke godt å si så ofte klokken byttet mellom finsk og svensk tid. (Ligger å kjører helt i grenseland, på finsk side!) Og siden det er mindre trafikk på kvelden og minstemann sover godt i bil velger vi å kjøre langt i dag. 

 

Og til spørsmålet om det er ansvarlig å la barna sitte i bilen å sove noen timer vil jeg bare si at det får bli opp til hver enkelt mor og far. Vi synes det er bedre å kjøre når det er mindre trafikk på veien, risiko for ulykker blir tross alt mindre. Og siden barna sitter i gode bilstoler sover de også godt. Jeg minnes også med glede slike turer fra min egen barndom, det var det som var sommerferie. 

 

 

10 kommentarer
    1. mulighetene: Lykke til, håper dere får litt mer tid enn oss på dere 😛 Måtte hastepakke i dag, så har en følelse av at viktige ting fortsatt mangler 😉 Masse god tur, kjekt med campingvogn.

    2. De sitter sikkert godt og har det sikkert godt <3
      Hva skal jeg si, som på mine barndommens bilturer på vei til ferie lå bak i baksetene på tvers med pute dyne og godteri^^
      God ferie! <3

    3. Haha, kjenner meg godt igjen. Jeg har ikke ro i kroppen. Barna er mye lettere å underholde enn meg. De har hver sin DVDskjerm i bilen. Hadde jeg kunnet lese, så hadde jeg holdt meg opptatt i timesvis. Men jeg blir så bilsyk.

    4. Ja, skjønner ikke helt hvordan vi skal få pakket oss avgårde, men går vel på et vis det også, uten forhåpentligvis de helt helt store tingene som blir glemt 😉

    5. sjomannsfruen: Kjedelig å bli bilsyk, veldig glad for at jeg kan gjøre ting når vi kjører. Men har funnet ut at batteriet på macen lades ut litt for fort :S

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg