Masse bilder fra fjæratur.

Siden ungene var borte i helgen ble det veldig kjedelig å bare sitte hjemme og se på hverandre. Så vi fant ut at vi kunne dyrke vår sosiale siden som vi desverre har forsømt de siste årene. Turen gikk i fjæra litt utfor Tromvika på Kvaløya. 

Rudolf var i nærheten, satser på at han sladrer til julenissen om hvor snill jeg er!

Ikke lett å få øye på de små eggene, men klarte heldigvis å se dem før jeg tråkket på dem. Fasinerende å se hvor mye naturen klarer å kamuflere seg. 

“Kjell-egg” som vi kaller dem, var snar å ta bilder så vi ikke skulle plage fuglene unødvendig. De var ikke helt fornøyd med vårt nærvær.

Eldstemann og pappaen hadde vært på tur, så de stoppet og tok en liten prat med oss. Og selvfølgelig er ungene mine favorittmotivet når jeg tar bilder. Da blir de så levende, og gir meg gode minner når jeg ser på dem i ettertid. (Er veldig flink å fortrenge om det skulle være noe kjipt, som at de ramler i havet…)

Bilde tatt utover havet, har ærlig talt ikke peiling på hva det heter den veien. Så om du skulle vite det tar jeg gjerne imot litt lærdom. 

Enda et bilde, med noen litt for grå skyer. Klarte å få laget mat og tatt noen bilder før regnet kom.

Her ser du mot Tromvika.

En liten kråkebolle som nesten blir usynlig sammen med stein og sand. 

Nydlige kontraster på steinene, kunne sikkert tatt tusenvis av bilder av dem og ingen ville vært like. 

Fasinerende å se de runde steinene, tenk hvor mange ganger havet skal slå over dem før de blir slik. 

En liten beinbit som er tæret av vær og vind og hav. 

Kan ikke påstå at jeg vet hva dette er, men likte fargen og fasongen så det måtte bli et bilde. 

Husker vi brukte å kalle disse hester når vi var små, og det var alltid like gøy å finne et slikt. Spesielt når de ikke var knust.

Vannet som samler seg på svaberget.

Enda et bilde av kontraster i stein.

Havet som slår inn over steinene. 

Selskapet mitt på turen, mitt kjære søskenbarn og hennes bedre halvdel, pluss min egen.

En båt på vei inn langt der ute i det fjærne. Skulle ønske jeg hadde en bedre linse, så må kanskje vurdere å invistere i det etter hvert. Kanskje julenissen synes jeg fortjener det?!

Nydlige storhavet. 

Og til slutt et bilde av meg og min bedre halvdel. Snakk om romantiske folk altså;) 

6 kommentarer

Siste innlegg