Ikke snakk før du tenker!

Det er en del tabber som vi foreldre burde unngå for alt i verden, men som vi til tross for bedre viten ramler inn i. En av dem er å svare uten å tenke. 

 

«Kan jeg få den, snille mamma min?» Minstemann ser på meg med tårevåte og bedende øyne, med øynene som kan smelte is og som kan få selv det mest forsteinede hjerte til å bli mykt. Og jeg hører plutselig munnen min si  «Selvfølgelig lille vennen min, du skal få den hos mamman og pappan din!» 

 

Desverre tenkte jeg ikke på at det var mulighet for at lekebutikken ikke hadde leken på inne, og at produsenten ikke hadde noen flere igjen. Jeg tenkte heller ikke på hva som ville hende om vi kom hjem uten en leke og jeg tenkte i alle fall ikke på hvor dyrt det er å finne en leke som ligner.

 

Det hele endte i en rundtur innom nesten alle lekebutikkene i byen, på vill jakt etter et lekekjøkken som ikke var rosa. For ikke snakk om at vi skulle såre den syke lille gutten som ventet spent hjemme på fanget til bestefar…

 

Vi måtte også finne noe til storebror, for vi skal ikke gjøre forskjell på dem på dette punktet. Og siden vi ikke fant det vi skulle ha, betyr det at summen vi hadde regnet med ble femdobblet. 

Takk og pris for at jeg fikk påfyll på kontoen i går! 



 

På den siste butikken, fant vi et kjøkken som var brukbart, og vi krysset fingrene for at minstemann ikke var så nøye om fargen ikke var rød. 

 

Heldigvis ble mammahjerte så glad når det så gleden til guttene som hadde julaften på en helt vanlig torsdag, noe som svært sjeldten har hendt. 

Så jeg kan se gjennom fingrene på at dette kan være en virkelig «bjørnetjeneste» for egen del, men jeg krysser fingrene for at det skal gå bra. 

 

Og jeg skal heretter tenke før jeg sier noe! 

(I alle fall helt til neste unge lurer mammahjerte i et svakt øyeblikk!) 

 

 

(Ps. Om du aldri har skrudd opp et lekekjøkken og ikke vet hvor mye arbeid det er, følg med på bloggen min og du vil få en oppdatering ganske snart!) 

8 kommentarer
    1. Skummelt det der….. Ungene mine har alltid klagd på at jeg sier..mmmmm eller kanskje … :)) da har i alle fall ikke tråkket rett uti ulykka 😀

    2. trond666: Vanligvis er jeg smart å gjør det, men i dag var jeg oppe før småfuglene og sliten i hode etter en lang dag med jobb og kurs :S så plutselig plumpet feil ord ut :S

    3. Det er så fort gjort å gi et slikt svar. Jeg er på jakt etter lekekjøkken til gutten vår og likte det som gutten din fikk. Hvor er det kjøpt, hvilket merke er det?

    4. Kanskje dette var investeringen i det som kan bli framtidens superkokk :))).
      Og så lenge dette ikke skjer daglig, og pengeboka tålte det, så var nok dette et sunt stunt på en vanlig torsdag…….må du tenke, tenker jeg :)))))

    5. ewymarie: Kjøpte det på toys r us, og tror merke var maxim eller noe sånt. Skal legge ut bilden av esken i neste innlegg så da får du eksakt navn 🙂 (Og den var veldig fin og passet like bra til jente som gutt.)

    6. baki: Satser på det :D:D tenk så gla mamman kan bli når hun får mat fra sønnen sin. Nei tenker også at det vil gå greit, det er ikke ofte vi gjør slikt så gleden fra ungene var ubeskrivelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg