Campingvogndo!

Jeg er av typen som liker campinglivet, men det er en ting som trekker ned gleden over å være stolt eier av ei vogn. Det er campingdoen, som er så liten at selv barna sliter med å få plass. Inne på et rom som er mindre en klesskapet hjemme skal det stappes inn et do, vask, skap og varmtvannsberder. For ikke snakke om en dusj.

Det kan være svært utfordende å rengjøre der inne, og desverre må dotanken tømmes. Det er bokstavelig talt et dritarbeid uten sidestykke, som jeg heldigvis har deligert videre til min bedre halvdel. Sa at jeg var så svak, å siden han var så supersterk måtte han gjøre det.

Doen er ekstremt liten, og selv ungene har dårlig plass når den skal brukes. Det er nesten umulig å sette seg ned og om du får til å plasere beina er du heldig! Aromaen som treffer deg når du åpner luken er ubeskrivelig, å det beste er å være tett i nesen…Doen er også laget for at det skal gjøre vondt å sitte der, så ingen må vente på tur. Det heter seg at du kan skylle etterpå, men jeg vil ikke påstå at tre vanndråper er å spyle. OBS! Unngå for all del bremsespor…de blir ikke borte av seg selv!

Når du vasker fingrene må du gjøre det i tidenes dårligste trykk, og du må huske å være snar så ikke vanntanken tømmes. Ikke så lett når du prøver å skylle bort såpe.

Det er dør inn til doen, men den kunne like greit vært fjernet. Du kan glemme all form for privatliv, for alle hører din minste lyd på yttersiden, og om du skulle være så uheldig å lage lukt siver den også ut. Ikke er det spesielt gøy å høre andre der inne heller!

Det skal ifølege produsenten være mulig å dusje inne på doen, med jeg kan ikke klare å få det til å fungere i praksis. Ikke her du plass å løfte armene og du må beregne å dusje i kaldtvann. For deb pittelille varmtvannstanken holder bare til en fot. Så personlig hygiene må pleies andre plasser.

6 kommentarer

Siste innlegg